Recenze: Destiny 2 – Curse of Osiris DLC – Špatný vtip za 549,-

Recenzovaná verze: PS4

Po vydání samotné hry, která oproti prvnímu dílu značně ostrouhala se hráči s nadějí upínali k vydání prvního DLC, které jak doufali přinese za dva měsíce od vydání slušnou porci nového především end game obsahu. Ovšem jak se blížil termín vydání a samotné Bungie započalo uvolňovat informace k tomuto rozšíření řada hráčů si začala poklepávat na čelo a ptát se zda to studio opravdu myslí vážně, či si nechává nějaká esa v rukávu. Bohužel celé situaci nepřidal ani fakt, že studio zrušilo poslední plánovaný stream, který se měl zaměřit na vybavení.

Není divu, DLC se opravdu nepovedlo a tak, že vůbec. Příběhovou linku dokončíte za 2,5 hodiny a to včetně shlédnutí několika filmečků a řadě dlouhých načítacích časů. V příběhu se vydáte hledat Ikořina mistra jménem Osiris, který uvízl díky Vexům někde v čase, během vašeho putování vás bude doprovázet Osirisův Ghost Sagira, který má poprvé v historii Destiny ženský hlas. Příběh ničím neosloví a je i mnohem slabší než ten v základní hře. Součástí příběhu jsou také dva nové Striky, které jsou vcelku zábavné, ale obsahují řadu nevyužitého prostoru, kterým hráči jen probíhají.

Do hry také přibyla nová planeta Merkur, na niž je nový sociální prostor nazvaný Lighthouse, který zná řada hráčů z Trials of Osiris, zde na hráče čeká i Brother Vance u kterého si můžete nabírat týdenní adventures mise a to včetně heroic verzí. Také pro vás Brother Vance má Lost Prophecy (ztracená proroctví), která vedou k získání nových Vexovských zbraní, kterých je celkem 12. Samozřejmě je to opět závislé na sběru materiálů, které získáte plněním public eventů napříč planetami. Tyto zbraně nejsou vůbec špatné a jistě si některé z nich oblíbíte.

Samotná planetka Merkuru je velmi nevyužitá a děsivě malá, bohužel krom jednoho public eventu, několika patrolám, sběru materiálů a možnosti startu misí, které vás odvedou do Infinite Forest nic víc nenabízí. Když už je řeč o Infinite Forest, tak tato lokace se pokaždé mění a vždy hráčům nabídne jednu z cca. deseti možných variant. Bohužel jediná šance jak se do Infinite Forest dostat je pouze v rámci mise, nebo příběhu, jinak je vám tato lokace zapovězena a hráči nemají nejmenší šanci si ji svobodně jít prozkoumat. Musím zmínit i vstup do této lokace, který vede speciálním vcelku dlouhým trojúhelníkovým portálem, skrz který musíte proběhnout. Podle mě se v tu dobu generuje jedna z variant, která na vás za portálem bude čekat. Probíhání se brzy omrzí a začne být spíše nuceným zlem.

Co se PvP týče, tak kromě nových dvou nových map zasazených do prostředí Titanu, nedošlo k žádnému rozšíření ani předělání, bohužel.

Poslední nadějí DLC tak zůstal Raid, který je ještě kratší než Crota´s End a hráčům nabízí ve zkratce jen tři lokace, z nichž jednu tvoří skákací puzzle v reactoru lodi zakončený menší hordou Cabalských nepřátel. Druhá, která vás vystřelí z obřího děla vesmírem, kde musíte proletět mezi meteority a branami bez škrábnutí, což vás dovede do závěrečné lokace s posledním puzzle úkolem, na konci kterého na vás čeká finální boss. Raid je opravdu krátký, ale cíli na hráče velmi vydařeným designem a slušnou zábavou pro šest hráčů, která vcelku svižně ubíhá, což je jen dobře. Raid tak trochu zachraňuje jinak naprosto nevydařené a dovolil  bych si poznamenat odfláknuté DLC.

Bohužel zcela zjednodušeně řečeno negativa spíše převyšují pozitiva aDLC za 549,- má spíše hodnotu bezplatného updatu, nebo maximálně 150,- Kč. Ale pokud chcete hrát tuto vesmírnou střílečku, kterou lidé nenávidí a milují zároveň musíte se s vašimi kámoši rozmyslet, zda DLC koupit, či nekoupit, případně zda nehrát úplně jinou hru.

Vývojáři: Bungie

Vydavatel: Activision

Datum vydání: 5.12.2017